שיווק דיגיטלי
בשנים האחרונות ערוצי השיווק והפרסום מתמקדים בעיקר באופציות של שיווק דיגיטלי וזאת לאור האפקטיביות הרבה של הפלטפורמות השונות. את האסטרטגיה השיווקית שנקבעת לחברות עסקיות אפשר ליישם בשינויים קלים גם בעמותות, וזאת כדי לגייס תרומות לאורך כל השנה. כל עמותה זקוקה לכספים כדי לממן את הפעילות ההומניטרית שלה ולכן המגמה היא לאסוף כמה שיותר תרומות מגורמים שונים כדי שיהיה די כסף בקופת העמותה וכך לממן את כל הפעילות המתוכננת בתחום שבו מתמקדת העמותה.
לאחרונה קמו חברות שהמומחיות שלהן היא גיוס כספים לעמותות תוך שימוש בשיטות נורמטיביות וגם באמצעות שיווק דיגיטלי. הן מפעילות מוקדי שירות אשר הנציגים שלהם יוצרים קשר עם תורמים פוטנציאליים שהשאירו פרטים באתר האינטרנט של העמותה. הם מספרים להם על העשייה המגוונת של העמותה ועד כמה חשובה כל תרומה. בדרך זו הם מגייסים כספים מאנשים פרטיים אשר חותמים על הוראות קבע, אנשי עסקים שמפקידים סכום חד פעמי, או גם הם מבצעים הוראת קבע. עיקר התרומות נובע מכספים שמועברים מקרנות פילנתרופיות שזו מטרתן.
שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות
הפעילות המרכזית של קבוצות רבות באוכלוסייה היא ברשתות החברתיות. ישראלים רבים מבלים שעות בכל יום בגלישה בפייסבוק, אינסטגרם, יו טיוב, טיק טוק ועוד. הם נהנים מכל תמונה, סרטון ומידע וגם משתפים אותו עם חבריהם. בדרך זו כל סרטון צובר תאוצה ונראה על ידי כמויות עצומות של קהלים. זו גם הסיבה שכל סרטון כזה תופס תהודה ויש לו אפקטיביות רבה והנעה לפעולה.
בהתאם לסוג הפרסום יש מקרים שבהם הגולשים משאירים לידים כדי שישוחחו איתם ולאחר קבלת המידע הם יגבשו החלטה אם לתרום וכמה לתרום. יש מקרים אחרים שהגולשים נכנסים לאתר העמותה או לדף הנחיתה שלה ומבצעים בהם את התרומה, אם מדובר בסכום חד פעמי או בהוראה קבועה בסכום שהם קבעו שהוא הנכון ביותר עבורם.
סרטונים ברשת
כל עמותה מנצלת את היכולות העצומות של שיווק דיגיטלי על פי הצרכים שלה. כיוון שלסרטונים יש השפעה רבה, המומחים להסרטת סרטונים בוחנים את הפעילות של העמותה ובהתאם לכך הם בוחרים את הנקודות האקוטיות שכדאי להציג בפני הציבור. לכן הם מסריטים פעילויות שונות וכיוון שאין טוב ממראה עיניים, הציבור יורד לעומקם של הדברים והסרטון בהחלט מדרבן אותם לתרום. כשיש כמויות גדולות של צפיות ברשתות השונות, הסרטון הופך לוויראלי וכך יש סיכויים גדולים יותר לגייס תרומות נוספות.
תוכן שיווקי
אתר האינטרנט של העמותה הוא אופציה מעולה של שיווק דיגיטלי. אנשי המקצוע מעלים תכנים רלוונטיים כמו מאמרים על העשייה של העמותה ברבדים השונים, מוסיפים לכך מאמר על החזון של העמותה, על הישגים שהושגו ומצרפים לכך תמונות אותנטיות.
הנתונים והתמונות עושים את העבודה והדבר משכנע גורמים שונים להצטרף למעגל הנתינה ולהעניק תרומות לעמותה.
Comments